söndag 21 juni 2009

Det var ännu en midsommar

Ja då har denna storhelg kommit och gått och jag har haft det kanon bra.

På midsommaraftonen åkte vi upp till slottet i dalen vid halv två tiden och där var folk i full gång med att tillverka en midsommarstång och barnen var med och plockade blommor och självklart så hoppade dom studsmatta. Efter ett tag drog lekarna igång och det var självklart stövelkastning och kasta bollar i skottkärra, det hela slutade med att jag vart näst sist och Johnny vann :) Efter lekarna var det dags att kasta upp köttet på grillarna och få i oss lite käk, när maten var uppäten var det fria aktiviteter och jag hade verkligen kanon kul, Daniels släkt och deras respektive är verkligen helt underbara. På nattkröken drog ungarna igång en affärsverksamhet så tilltuggen kostade 1 krona, dom e ju för söta alltså.

På midsommardagen så var de flesta trötta men inte jag för en gångs skull, vi var ut till Lottefors och hämtade hunden sen for vi till Västbacka och fixade oss sen blev det grillning på slottet efter maten börjades det spela kubb jag var åskådare/domare, alla var jätte duktiga och vid 23.00 drog vi tillbaka till Västbacka väl där kollade jag och älsk på en film sen gick vi och la oss.

I dag har vi inte gjort så mycket bara varit och käkat med svärmor, Moa och Matte och om ca 2 timmar kommer mor och Ronney hem från Norge där de har varit på rallycross.

Hoppas alla har haft en lika trevlig helg som jag.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Provider