onsdag 18 november 2009

Ika säger sitt

Läste på aftonbladet.se att folk vill inte flytta för att få ett arbete, varför undrar jag? Kan förstå dom som är äldre och arbetslösa eller dom som har familj med många barn där det kan vara omöjligt att flytta på sig. Men yngre som bara vägrar flytta bara för att det e ju löjligt man måste väl ta chansen vill man inte ha ett jobb eller vad är det frågan om? Förresten kan jag säga att för min del ser det omöjligt ut trots att jag har en utbildning, men jag kan bara jobba 50% och då verkar det vara helt kört att få ett arbete. Men jag undrar fortfarande varför? Det finns inget som pekar på att jag gör ett sämre arbete än den som jobbar heltid, jag vill verkligen arbeta hade jag kunnat så hade jag givetvis jobbat heltid men för mig fungerar allting bra nu när jag får jobba halvtid. Men skit samma saken är den att man söker jobb i hela landet men man får inget iaf så vad är problemet? Det är svårt att få arbetslivs erfarenhet när man inte får jobb! Sen så när man inte får nått jobb då är Arbetsförmedlingen väldigt snabb på att stoppa in en i någon kurs och dyker man inte upp jaa dåå j*vlar då blir man utkastad från a-kassa och allt vad det heter och man blir utkastad från ams system och hej och hå. Mycket ståhej och dom ringer och jagar en så telefonen blöder. Sen kan dom väl komma på någon rolig och ny kurs i stället för samma samma hela tiden där dom stoppar in för många personer så att folk bara sitter av tid där och slö surfar på nätet.

Jag kan absolut tänka mig och flytta men se för f*n inte ner på mig för att jag faktiskt KAN jobba halvtid!

2 kommentarer:

Mamma Su sa...

Livet är inte lätt idag om man är arbetslös,och är man inte en A-människa som inte är hindrad av,ålder,barn,fysiken,erfarenheten,utbildning eller nåt annat, så är det riktigt på pissat!!! Jag är rädd att jag också kommer att befinna mig där snart.

Ika sa...

Tycker de e fel ja!

Provider