söndag 11 oktober 2009

Afraid of changes

Känner ett starkt behov av att förändra mitt liv fast samtidigt är jag rädd för att förändra saker och ting, känner mig trygg fast uttråkad jag antar att detta är en rätt normal känsla.....

Vad göra?

Förslag?

Jag vill att saker och ting ska hända blir hemskt lätt uttråkad. Ska man ge sig till att förändra saker rejält eller ska man bara ändra på småsaker?

Jag gillar drastiska ändringar det e spännande men jag är rädd att jag kommer bli olycklig, är det värt att chansa?

Jag vill vara spontan och bara kasta mig ut på äventyr men ändå så fegar jag ur när jag inser att jag inte får någon med mig ut på dessa äventyr fast jag vet att jag kan dra iväg själv men när man får dessa spontana tankar så börjar man tänka på alla ansvar man har och alla måsten. Känns som om jag inte bara kan tänka på mig och alla mina behov för skulle jag bara dra iväg då går snacket sen om att man är en svikare och en stor egoist, men är de så fel att vara en egoist ibland?

Jag tycker jag är värd att vara ego ibland då det för det mesta är jag som ställer upp för alla andra och sällan tänker på mig själv och sätter mina behov i första rummet.

Om jag inte kan vara spontan och galen nu när ska jag då vara det?

Jag är samtidigt väldigt rädd för att svika folk och göra folk olyckliga, jag vill inte såra någon. Men sviker jag inte mig själv på ett sätt om jag inte tar chansen?

Många frågetecken, få svar.

Har svårt att prata med någon om detta så därför är det skönt att skriva av sig och jag vet ju att det e bara jag som har svaren på alla dessa frågor.

Att verkligen leva livet eller inte alls leva livet?

Inga kommentarer:

Provider