måndag 9 februari 2009

Frisk promenad och positivt möte

Japp klockan 08.00 vandrade jag neråt staden samtidigt som jag hade Daniel och Stina i mina öron, lyssnade nämnligen på den sista halvtimmen på deras program när jag gick neråt stan.

Väl på stan så satte jag mig med en ostmacka och en kopp kaffe plus en bok på NK, det var jag och en massa arbetande karlar som satt där och käkade en välförtjänt frukost. Gick därifrån ca 09.30 och tog mina steg mot AF där jag skulle ha ett möte och upprätta handlingsplan, innan kockan slog 10.00 så satt jag ute i entrén och pratade med en mycket trevlig tjej. Jag fick till sist komma in hos min handläggare och det var ett kanon bra samtal vi hade så jag ser mycket ljust på framtiden :)
Har nu i uppdrag att söka några sommarvikarie jobb både inom kommunen och landstinget håller tummarna för att jag får nått. Träffade även mamma en sväng så vi for ut till ebbes och sen till ica där jag köpte min lunch, sen skjutsade mamma hem mig så jag fick äta.

Klockan 13.45 var det dags att bege sig ut denna gång styrde mina steg mot parkeringen där jag såg att min bil var vit i stället för röd så dags var de att skotta fram den :) Jag sopade och sopade och sparkade bort den snö som nästan låg över däcken, jag tog mig därifrån som tur va men jag inser att jag måste dit med en skyffel och röja bort snön. Jag hämtade sedan Älsklingen som var vid shell och därifrån åkte vi till coop och handlade lite.

Älsklingen har nu ätit sin hemma gjorda pizza och jag sitter här än och är mätt från lunchen. Måste berömma min Älskling för att han orkade upp och gymma kl 05.00 på folkis, DU ÄR BÄST I VÄRLDEN ÄLSKLING!!

Nu ska ja slöa och slappa bara resten av dagen och kvällen, kanske kan gå över med lite bullar åt svärmor.

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Provider