fredag 12 december 2008

En fredag kväll som borde fyllas med plugg

Jag har ingen motivation bara att plugga just nu...suck
Men i morgon måste jag verkligen göra klart allt och skicka in det kommer nog inte vara så social vid pepparkaks baket känns det som just nu. Samt att jag har lovat bort mig på filmkväll i morrn dock inge sent blir det så det är ju skönt i alla fall.

Har två grejor kvar men jag räknar med komplittering det är ett sätt för att inte bryta ihop totalt tror jag. Är man inställd på det värsta så kan det ju bara bli bättre :) De e många i min klass som har brutit ihop både hemma och i skolan och jag känner verkligen med dom fast samtidigt så tror jag det är skönt för dom att träffa mig jag är alltid glad och försöker göra det bästa av allt skit som pågår runt omkring en, jag hoppas jag smittar av mig.

Jag är livrädd för att sluta i skolan jag tänker hela tiden "vad ska ja göra sen" jag håller tummarna nu för att min läkare i S-viken kan fixa så jag får ett lönebidragsjobb på sjukhuset här även fast jag kanske inte vill jobba på just det här sjukhuset och även fast jag kanske vill läsa vidare. Men medans jag funderar över allt detta och medans jag väntar på att älsklingen skall sluta på folkis så kan jag lika gärna jobba ett tag och det är ju inom sjukvården jag vill jobba, frågan är om sjukhuset här vill ha min arbetskraft eller ens behöver den. Jag vill ju jobba för det skulle underlätta i mitt beslutstagande om VAD jag vill igentligen, jag är en sån som vill prova på allt men den lyxen har man väl inte. Det enda jag är riktigt säker på är att jag vill jobba med barn men jag vet inte ännu inom vilket område. Jag vet att jag sa förr att jag ville jobba på röntgen men den tekniken inom röntgen som jag är mest intresserad av kan ja inte syssla med på grund av en del saker. Nu när jag har funderat ytterliggare så vet jag och har alltid vetat att jag vill jobba med barn och att jag vill jobba på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Nu ska jag bara komma fram till vad jag ska göra med dom två "nyckelorden".

Tillskillnad från de flesta av de andra klassissarna så har ja inga problem med sömnen jag sover som en gris och det är precis det jag tänker göra nu.

Inga kommentarer:

Provider