måndag 13 april 2009

En svår gåta

Det måste ju vara livet och jag undrar vem som har svaret, är det jag själv eller är det någon annan?

Vissa saker kan man ju styra över men de som man skulle vilja styra över det kan man inte och då blir man frustrerad. På senaste tiden så har jag tänkt mycket både på min och andras livssitsar, andra ska man ju inte bekymra sig över men på nått sätt så gör man det i alla fall. Varför kan man inte göra som i filmer, när de inte känns rätt att göra det dom gör så går dom bara sin väg och lämnar allt och börjar om på nytt, så skulle jag vilja kunna göra ibland.

Jag kan inte säga att jag e deppig men jag är otroligt trött på mitt liv just nu, ingenting händer och ingenting förändras hur mycket man än vill det och hur mycket man än försöker.

Vad är meningen med mitt liv? Det är väl bara jag som sätter gränserna igentligen för vad jag kan göra med mitt liv, då har man den där rösten i huvudet som lixsom säger "nej du kan inte bara åka iväg, tänk på dom och dom...... etc"

Jag vill ju säga att jag är en spontan människa men igentligen när gjorde jag nått spontant sist? Alltså nått rejält....... jag vet inte..... varför vågar man inte göra någonting själv, är jag feg?
Så många frågor som ingen kan svara på utom jag, eller?

Jag måste börja göra saker som jag vill göra och bara tänka på mig själv för en gångs skull.
Det sista jag vill är att såra nån men jag hoppas folk respekterar att jag vill bara åka iväg bort och tänka på mig själv, jag kanske även kan få svar på en del andra frågor.

Vardagen förstör mig.

Inga kommentarer:

Provider